Strony

wtorek, 11 czerwca 2013

Jak biegać żeby schudnąć?


Moje postanowienie dotyczące biegania wychodzi mi całkiem dobrze:) Zrobiłam mały research i znalazłam moim zdaniem genialną stronę: jak-biegac.pl Okazało się, że w początkowej fazie popełniałam dużo błędów, przez co nie traciłam kilogramów. Prawdę mówiąc teraz też ich nie tracę ale czuję się dużo lepiej, a stosowanie się do tych zaleceń sprawia, że bieganie sprawia mi jeszcze większa przyjemność :)

jak biegać żeby schudnąć

Jak biegać żeby schudnąć?
W artykule na wspomnianej stronie, którego autorem jest Kuba Piróga, dowiadujemy się, że tłuszcz najlepiej spala się w okolicach 65-70% naszego maksymalnego tętna. Ok, ale jak to zweryfikować? Najlepiej pulsometrem, który pokazuje nasze dokładne tętno, przez co wiemy kiedy przyśpieszyć a kiedy zwolnić. 

Jak bez pulsometru spalać tłuszczyk? Tutaj z pomocą idzie partner do biegania. Okazuje się, że optymalne tętno do walki z kilogramami jest wówczas, gdy podczas biegu możemy swobodnie prowadzić rozmowę. Jeżeli konwersacja zaczyna sprawiać problemy oznacza to, że biegniecie za szybko.

Biegać powinniśmy wolno i przez minimum 30 minut - tutaj popełniałam kolejny błąd. Mój bieg był szybki, pokonywałam odcinek około 2 kilometrów i zajmowało mi to mniej więcej 10 minut. Okazuje się, że tłuszcz zaczyna spalać się po minimum 20 minutach ciągłego wysiłku. Dlatego najlepiej by początkujące osoby - takie jak ja - biegały wolno przez pół godziny. Musimy zapamiętać, że szybkie tępo powoduje przyrost masy mięśniowej, natomiast nie spala tłuszczu. Oczywiście o przebiegnięciu 30 minut w początkowej fazie treningów nawet nie ma mowy, dlatego najlepiej sięgnąć do planu treningowego dla początkujących biegaczy, o który opisałam w poście: Jak zacząć biegać?
  
Na koniec kilka motywacyjnych fotek z internetu:):):)
jak biegać żeby schudnąć

jak biegać żeby schudnąć

jak biegać żeby schudnąć



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz:)